Jenny Gunnarsson

Ledig måndag

Kategori: 2013

Varje vardagsmorgon i typ två år har jag tittat på Vakna! Med the voice. Nu heter programmet Vakna! Med NRJ, men det är fortfarande lika bra. Martin Björk, Jakob Öqvist och Izabella Fröberg förgyller mina mornar, och idag är inget undantag. 
 
Idag ska jag vara ledig med Matti. För er som inte vet jobbar han i Kiruna(gruvan) varannan vecka, och då är han ledig varannan. Han kommer vanligtvis hem på onsdagkvällar, men nu i onsdags skulle ett gäng från gruvan på kryssning. De åkte direkt från Arlanda till båten, kom alltså inte hem innan. Så i torsdagskväll kom han hem när jag var på träning, och sov när jag klev innanför dörren. Sov när jag vaknade i fredags. På fredagkvällen vid niotiden fick vi äntligen umgås! Lördag förmiddag hade vi också tillsammans, och sedan åkte vi till mina föräldrar på födelsedagsfika. Matti var tvungen att åka vid tre för att åka iväg på volleybollmatch. Han kom hem inatt. Så ja, jag ser verkligen fram emot en ledig dag tillsammans med mitt hjärta. Söte ligger fortfarande och sover.
 
Kvartsfinalerna i volleybollen började igår. Tierp har fått Örkelljunga på sin lott, och igår lyckades man vända 2-1 till vinst 2-3. Sjukt bra jobbat! Hemmamatch på torsdag, hoppas på vinst även då. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: