Jenny Gunnarsson

15/4-09 - Är duvbajs något man ska satsa på?

Kategori: 2009

Tillbaka till vardagen igen. Åkte till skolan idag för att ha en timme svenska. Var faktiskt helt okej!

Ni undrar säkert vad fan jag menar med rubriken. Har inte velat sagt nått om det (skitäckligt och skitpinsamt!), men jag ska berätta.
     I måndags var jag och Rafael ute och gick i London, och när vi kommer och går vid London Eye, stället som är väldigt tätt befolkat av turister, så bajsar en duva mig i pannan. Visst, skratta ni, men det var så jävla äckligt, och jag besökte närmaste toalett.

När vi kommer hem så säger Lola att duvbajs i pannan betyder tur och att jag kommer att vinna pengar. Jojo, tänkte jag, vi får väl se...

Så kom vi till Heathrow igår, och mitt plan skulle ha lyft 18.00. Men, när jag ska checka in så får jag reda på att jag inte får plats på det flygplanet. SAS brukar tydligen boka in fler personer än vad det finns platser i flygplanet, för att folk inte dyker upp. Detta hände då mig. Men, inget ont som inte för något gott med sig. Som kompensation för att jag inte kom med på planet, bokade de in mig på nästa flyg till Stockholm som gick 19.05. Jag fick sitta i Economy Extra (med alla kostymsnubbar) och mat på planet. Och sedan fick jag 500 euro (ca 5000 kr) i typ resecheckar. Jag menar, duvbajset måste ju ha haft någon sorts inverkan?!??!

Vi använde en av checkarna till min nästa London-resa den 7 juni, så jag har fortfarande 375 euro kvar. Frågan är nu om jag ska behålla checkarna som de är. Jag menar, jag kommer kunna resa i stort sett gratis ett antal gånger fram till 14 april nästa år. Eller, ska jag casha pengarna? Väljer jag att casha så får jag bara ut hälften av vad checkarna är värda, ca 1800 kr. Låter lite, men det blir gesäll- och studenttider. Jag lär behöva en del pengar.

Så, jag står lite i valet och kvalet, men just nu lutar jag lite mot det första alternativet. Vi får se hur det blir.
Puss och kram!

Kommentarer

  • mia säger:

    haha vilken flax! satsa på duvbajs du! :D

    2009-04-15 | 17:10:31
    Bloggadress: http://attiosju.blogg.se/
  • Anonym säger:

    haha... Man blir lite extra positiv och glad så här på våren ;) Det är ju alltid kul att plugga när man känner att man bli klokare av de! haha...



    Måste hålla med Mia att du borde nog fortsätta med duvbajs i pannan :P

    2009-04-15 | 18:17:38
  • Jenny säger:

    Writen by me... haha

    2009-04-15 | 18:18:21
    Bloggadress: http://allvarligt.blogg.se/
  • Rebecca säger:

    Så gött :D vilken tur du hade!

    2009-04-15 | 18:31:36
    Bloggadress: http://lifeofrebecca.blogg.se/
  • Evelina säger:

    Skapligt! Inte varje dag man får duvbajs i pannan. Det måste ha varit en upplevelse. :P Raffes mamma måste haft rätt, shit assså, 5000 kr i kompensation bara för en timmes väntan. Det var coolt! Ses vi på brännbollen då Jenny? Du lär ju visa vad du går för. ;) Du kan åka med mig ner om du vill, jag åker ändå förbi typ.. Kraam

    2009-04-15 | 19:36:33
    Bloggadress: http://schme.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Hm nästan så jag vill att en duva ska bajsa på mig med. haha :)

    2009-04-17 | 21:38:44
    Bloggadress: http://dancewithmee.blogg.se/

Kommentera inlägget här: